ד״ר לירז מרגלית- הפסיכולוגיה של היצירתיות
מדע המוח הרגשי (Affective neuroscience) הגיע בעשרים השנים האחרונות להכרה והבנה ראשונית של מערכות הרגש הבסיסיות במוח האדם. למערכות הרגש במוח יש חשיבות אדירה בעיצוב יכולות הלמידה ובעידוד (או דיכוי) היצירתיות והבנה של מנגנוני פעולתן עשויה לתרום לחשיבה יצירתית וליכולת להתמודד עם שינויים.
כדי להצליח בעולם משתנה אנחנו חייבים לצאת שוב ושוב מאזור הנוחות שלנו, חייבים לאמץ פרספקטיבה חדשה ולראות את העולם במשקפיים שונות.
ארתור שופנהאור, דיבר על שני סוגי אנשים. אלו שקולעים למטרה טוב יותר, חזק יותר ומדויק יותר מכל השאר ויש כאלו שמייצרים מטרות חדשות, כאלו שאף אחד אחר לא רואה. אלו הם האנשים היצירתיים, האנשים שמניעים את העולם, הם רואים חיבורים שאף אחד אחר לא רואה. חדשנות אין פירושה להמציא את הגלגל אלא לייצר שילובים חדשים.
האם חדשנות ויצירתיות הולכים ביחד? האם ליצירתיות יש בסיס גנטי, האם יש הבדלים בין נשים וגברים והאם כל אחד יכול לאמץ חשיבה יצירתית? על שאלות אלו ועוד נענה בהרצאה מרתקת עם הבסיס הביולוגי והפסיכולוגי של היצירתיות
ד"ר לירז מרגלית- הפסיכולוגיה של עיצוב התודעה
"ההמון הוא פתי וקל להשפעה, אין הוא ביקורתי, והבלתי סביר אינו קיים עבורו… מי שרוצה להשפיע עליו אינו זקוק לטיעונים לוגיים מתונים, אלא עליו להתבטא בצבעים עזים, להפריז, ולחזור שוב ושוב על אותם דברים".
פרויד, "פסיכולוגיה של ההמון ואנליזה של האני"
כיצד מספרים סיפור שיעורר את הרגש הנכון, שילחץ על הכפתורים הנכונים במוחים של המשתמשים ויניע אותם לפעולה. בהרצאה זו נחשוף את הפרקטיקות מאחורי האופן שבו מעצבים לנו את התודעה, נבין עד כמה הרצון החופשי הוא אשליה ומדוע הבחירות שאנחנו עושים הן לא באמת שלנו.
מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שמעל 85% מההחלטות שאנחנו מקבלים מושפעות מרגש, לכן כאשר מבינים כיצד ללחוץ על כפתורי הרגש הנכונים, כל כך קל להפעיל אותנו. כיצד זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום שלנו והאם אנחנו יכולים להימנע מכך?
ד״ר לירז מרגלית- הפסיכולוגיה של היצירתיות
מדע המוח הרגשי (Affective neuroscience) הגיע בעשרים השנים האחרונות להכרה והבנה ראשונית של מערכות הרגש הבסיסיות במוח האדם. למערכות הרגש במוח יש חשיבות אדירה בעיצוב יכולות הלמידה ובעידוד (או דיכוי) היצירתיות והבנה של מנגנוני פעולתן עשויה לתרום לחשיבה יצירתית וליכולת להתמודד עם שינויים.
כדי להצליח בעולם משתנה אנחנו חייבים לצאת שוב ושוב מאזור הנוחות שלנו, חייבים לאמץ פרספקטיבה חדשה ולראות את העולם במשקפיים שונות.
ארתור שופנהאור, דיבר על שני סוגי אנשים. אלו שקולעים למטרה טוב יותר, חזק יותר ומדויק יותר מכל השאר ויש כאלו שמייצרים מטרות חדשות, כאלו שאף אחד אחר לא רואה. אלו הם האנשים היצירתיים, האנשים שמניעים את העולם, הם רואים חיבורים שאף אחד אחר לא רואה. חדשנות אין פירושה להמציא את הגלגל אלא לייצר שילובים חדשים.
האם חדשנות ויצירתיות הולכים ביחד? האם ליצירתיות יש בסיס גנטי, האם יש הבדלים בין נשים וגברים והאם כל אחד יכול לאמץ חשיבה יצירתית? על שאלות אלו ועוד נענה בהרצאה מרתקת עם הבסיס הביולוגי והפסיכולוגי של היצירתיות
ד״ר לירז מרגלית- הפסיכולוגיה של היצירתיות
מדע המוח הרגשי (Affective neuroscience) הגיע בעשרים השנים האחרונות להכרה והבנה ראשונית של מערכות הרגש הבסיסיות במוח האדם. למערכות הרגש במוח יש חשיבות אדירה בעיצוב יכולות הלמידה ובעידוד (או דיכוי) היצירתיות והבנה של מנגנוני פעולתן עשויה לתרום לחשיבה יצירתית וליכולת להתמודד עם שינויים.
כדי להצליח בעולם משתנה אנחנו חייבים לצאת שוב ושוב מאזור הנוחות שלנו, חייבים לאמץ פרספקטיבה חדשה ולראות את העולם במשקפיים שונות.
ארתור שופנהאור, דיבר על שני סוגי אנשים. אלו שקולעים למטרה טוב יותר, חזק יותר ומדויק יותר מכל השאר ויש כאלו שמייצרים מטרות חדשות, כאלו שאף אחד אחר לא רואה. אלו הם האנשים היצירתיים, האנשים שמניעים את העולם, הם רואים חיבורים שאף אחד אחר לא רואה. חדשנות אין פירושה להמציא את הגלגל אלא לייצר שילובים חדשים.
האם חדשנות ויצירתיות הולכים ביחד? האם ליצירתיות יש בסיס גנטי, האם יש הבדלים בין נשים וגברים והאם כל אחד יכול לאמץ חשיבה יצירתית? על שאלות אלו ועוד נענה בהרצאה מרתקת עם הבסיס הביולוגי והפסיכולוגי של היצירתיות
ד״ר לירז מרגלית- חיפוש אהבה בעידן המודרני
עידן הדיגיטל ואפליקציות ההכרויות שינו את כללי המשחק. בימינו הדרך הנפוצה ביותר להכיר בן זוג היא בדיגיטל מה ששינה לחלוטין את משחקי החיזור הקלאסיים. הנורמות השתנו, המקום שתופסים הזוגיות והאהבה בחיינו השתנה, הצרכים שלנו השתנו ואם כל זה לא מספיק – הדרך העוברת בין המאצ׳ הראשוני באפליקציה ועד המפגש המיוחל – הרבה יותר מאתגרת. אז על מה אנחנו מוותרים כאשר מחליטים להכיר דרך האפליקציה, מדוע האופן שבו מוחנו עובד לא משתלב טוב עם עולם הדיגיטל והאם יש עוד סיכוי למצוא אהבה בימינו?
בעולם שבו הכל כל כך זמין, נגיש ובשפע, הערך של המוצרים באופן טבעי יורד. כמו שאפשר מראש להזמין בגד מחו"ל בכמה מידות ולא להצטער אם הוא לא יושב טוב, אותה תפישה חלחלה לזוגיות. אנו מכורים לריגוש שבחוסר הוודאות, לתחושה שהכל פתוח, שהכל אפשרי. אך בטווח הארוך, יותר מדי בחירה פוגעת באיכות החיים ואפילו משתקת.